Speelveld, van hoofdlijn naar uitvoering

Strategie

De marketingstrategie ligt in het directe verlengde van uw ondernemersdoelstellingen en dus uw bedrijfsplan.

Vragen die binnen dit onderwerp aan de orde komen zijn bijvoorbeeld waar u met uw onderneming of afdeling wilt zijn over een paar jaar. Misschien wilt u groeien, nieuwe markten betreden of uw productportfolio uitbreiden.

Mogelijk wilt u uw bedrijf verkopen. Afhankelijk van de krachten van uw onderneming en de kansen in de markt kunnen commerciƫle strategieƫn ontwikkeld worden.

Communicatie

De marketingcommunicatie houdt zich bezig met de manier waarop en waarmee u zich het beste aan uw markten en afnemersĀ kunt presenteren. In het communicatieplan wordt vastgelegd welke teksten, woorden en beelden (middelen) gebruikt zullen worden, waar deze ingezet worden en waarom. Vragen die hier aan de orde komen zijn bijvoorbeeld het wel of niet adverteren, productpresentaties, beurzen, persoonlijke verkoop (welke boodschap), merken etc.

Verkoop

De verkooporganisatie houdt zich bezig met het tot stand brengen van verkooptransakties door middel van persoonlijke verkoop binnen de doelen zoals deze gesteld zijn in het marketingplan. Daarnaast kan de verkooporganisatie o.a. verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van klanten (Account Management), het genereren en doorgeven van marktinformatie etc. Wij adviseren u over de inrichting en inzet van de verkooporganisatie om tot een meer efficiƫnte en effectieve aanpak te komen.